måndag 15 april 2013

Ny modell!

Ni har ju sett mina korgar i ståltråd förut, bland annat här, här o här.
Nu har det blivit en ny modell igen!
Just den här korgen är betydligt större än dem som jag för det mesta har gjort, "lökkorgarna". Formen på själva korgen är ny, men den har små fötter som jag haft på några korgar tidigare. Handtaget är oxå en helt ny skapelse, o det blev riktigt lyckat tycker jag. Mycket skönare att hålla i!

Nu saknas bara en skock med hönor för att använda den så som på bilden, som äggkorg :)

 Jag gör korgar på beställning om du är intresserad, kontakta mej för mera information!


Fin patina på korgen fast den är ny.
Jag har undrat hur jag ska få korgarna att "åldras" snabbt, tror jag har hittat knixen nu.

 Den här emaljerade kannan behövde jag minsann inte fundera på hur jag skulle få att åldras.
Den ÄR gammal!
Hittade den på svärfars "soptipp", dom skrattar alltid åt mej då jag går dit o rotar...
Men jag tycker kannan är ett riktigt fynd!
Läcker som ett såll gör den, så någon saft serverar man inte ur den, men med en glasburk i passar den perfekt som vas för sommarens blommor.



För tillfället står den på ett skåp i vardagsrummet med lite råg ax i, fint tycker jag.


Sist skrev jag att jag hade varit till Ikea o köpt hyllor till toaletten.
Förstås hade de för tillfället inte vita hyllplan av den modell jag ville ha. Eftersom vi har över 100 km till närmaste Ikea varuhus, o man inte åker förbi där varje dag, fick jag lov att ta det som fanns...det går ju faktist att måla om dem :)

För tillfället är jag ändå rätt så nöjd med den brun-svarta färgen.



Ha en skön kväll alla bloggläsare!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar