måndag 16 december 2013

Julmarknad!

 Nu är julmarknaden över, o man kan återgå till normala dagsrutiner...pust!
Hoppas jag hinner uppdatera här lite oftare nu igen.

Försäljningen gick nästan över förväntan, vilket alltid är kul, o vi hade en otrolig tur med vädret. Soligt o några grader kallt, helt perfekt egentligen, även om man kanske kunde ha önskat lite snö på marken för julstämningens skull (alltså det finns inget som är perfekt, åtminstone inte då vi talar om vädret).


 Så här såg vår lilla hörna ut.
Så gott som allt egentillverkat.


 Julbockarna av granris var vår nyhet för i år, o dem kunde vi ha sålt många fler av.


 Mammas kransar gick åt som smör i solsken, o det var inte bara en o två marknadsbesökare som berömde henne för dem. Hon är verkligen världens bästa kransbindare min mamma :)


 En liten hyacint i en gammal lerkruka. Mycket enklare kan det just inte bli, men så himla fint.


Mosshjärtat med hönsgaller som ni skymtar i bakgrunden var oxå nytt för i år
o även dom har alla fått nya ägare.





Nu har jag lovat Ellinor att vi ska baka ett pepparkakshus, o hela förmiddagen gick till att göra mallen,
så jag hoppas verkligen det blir ett fint o stadigt hus.
Ni ska få se det då det är färdigt!

Till dess önskar jag er lite lugn i julstressen ;)

Linda

1 kommentar:

  1. Ni e såå duktiga, du och din mamma! :) Skulle jag bara ha haft råd, så skulle jag ha köpt ett exemplar av allt ni sålde! :) Väntar på bilden av pepparkakshuset. :) Mitt blev lite av en besvikelse i år, men det får duga..Ha det bra! kram

    SvaraRadera