torsdag 9 februari 2012

Comeback efter jul o. annat strul!

Ni har säker undrat vad det tog åt mej efter jul. Det har varit väldigt tyst här, väldigt länge nu!
Jag kan säga att det var nog inte bara julen som sög energin ur mej, den lilla krabaten som sparkar i min mage hjälpte till rätt bra :)
Sen när energin äntligen började återvända, då gick jag o. bröt ett finger...vilken tur man kan ha!

Litet har jag ändå kunnat fixa, fast allt tar så mycket längre tid när man i princip inte kan använda vänster hand.


Ett gammalt sideboard, avställningsbord, vad man nu vill kalla det.
Skåpet har jag gjort på beställning åt en bekant, o. det blev en hel del jobb med det, fast det inte är så stort. Ett hörn utav "bordsskivan" var bortsågat, så det har jag lappat. Sen hade det massor av lager med gammal färg, så det kändes som en evighet innan jag hade fått bort det mesta av den, o. kunde börja slipa. Fronten på lådan var i så dåligt skick att jag gjorde en helt ny sådan. Färgen är antikvit, o. den franska texten "L'amour est le bonheur" betyder "Kärlek är lycka".


 På en loppisfärd i höstas hittade mamma en gammal bricka som hon bad mej snygga upp. Den har länge stått o. väntat, men nu när ivern infann sig, så gick det ganska snabbt att göra den.
Texten på brickan är såklart fransk, "Boulangerie" betyder bageri, o. "Pâtisserie" hittar jag inget passande ord för på svenska, typ konditori, men där gjörs oxå saltiga bakverk. Initialerna ÅK inne i kransen är naturligtvis min mammas.


Som avslut på det här inlägget vill jag visa er vad vi hade för besök utanför sovrumsfönstret idag. Fru vitsvanshjort. Hon hade nog sin man o. barn med sej oxå, men de vågade sig inte lika nära :)

Nu LOVAR jag er att det inte kommer att dröja lika länge innan nästa inlägg.
Ha det bra till dess!
Linda


3 kommentarer:

  1. Hej ! Vad skoj att höra av dej.. Funderade nog vad som hänt, men det var ju härliga nyheter , en liten krabat magen, grattis!
    Har ditt lilla hjärta med kärlek på, på bordet här bredvid tvn.. Gillar det otroligt mycket...
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Kul att du gillar hjärtat :)
    Kram från Linda

    SvaraRadera
  3. Har undrat men i bland är det ju så att man inte orkar/hinner blogga. Hoppas du mår bättre nu. Fint du gjort med bricka och bord:)
    Kram Annika

    SvaraRadera