lördag 5 maj 2012

I väntan på solen!

Ett sånt tråkigt väder vi har haft här idag, grått o. trist, men nu börjar det se ljusare ut, o. det lovades faktist sol till kvällen. Därför tänkte jag visa er vad jag har pysslat med idag, innan jag pyser ut i friskluften.

Jag fick sådan iver att måla någon text, o. råkade ha en skylt som väntade. Alltid kan det inte heller bli franska texter, så idag blev det på engelska, Eternal love, alltså Evig kärlek.


 I förra inlägget skrev jag om en hylla som var halvfärdig.
Nu är den färdig, o. så här ser den ut!


Jag hade mycket svårt att bestämma vad för text den skulle få, o. eftersom jag ville måla hjärtat där i mitten så måste det vara en kort o. delbar text.
Inte heller här blev det en fransk text, utan latinsk.
Carpe diem, Fånga dagen.


Om ni kommer ihåg så skrev jag oxå att jag målat om vårt matsalsbord i förra inlägget.
O det mina vänner, är något av det bästa jag gjort måste jag säga.
Jag är helt super nöjd med resultatet!
Bordsytan var helt slät förut, o. färgen var gräslig...skiftade i orange tyckte jag, o. det passade inte alls in bland alla våra andra (mestadels vita) möbler.
Det som jag har gjort med bordet är alltså, slipat det såklart, men sedan gjorde jag förhand (med kniv) räfflorna så att det skulle se ut som om bordsytan är gjord av plankor. Det lyckades riktigt bra o. ser faktiskt rätt så äkta ut. Ytan är sedan grundmålad en gång, o. därefter två gånger målad med den riktiga färgen.


 Bordet från en annan vinkel.


Det var allt jag hade att visa er den här gången.
Ha en skön helg!

Linda

2 kommentarer:

  1. alltså vitsi du e nog duktig! Bordet e ju helt super fint, helt som nytt!
    /sibbo kusin

    SvaraRadera
  2. Det blev ju snyggt!!! hmmmm.....kom just på ett förslag....jag har ju ett bord med 6st stolar som sku vila ha lite vit färg...säg bara till när jag kan hämta dit dem till din "snickarboda" ;)PS.Jag kan ju måla ditt hår istället några varv ;))) h.en Ersöare

    SvaraRadera