tisdag 19 februari 2013

Ibland är man effektiv!

 Förra torsdagen hade jag grym "skaparfeeling", kära mamsen stod till tjänst o tog hand om de små grynen, så för en gångs skull var jag effektiviteten själv...
Tusen tack för det mamma!

 Jag gjorde färdigt ett soffbord som jag fått av svärmor. Länge sedan jag målat möbler, men det är alltid lika roligt att se förändringen.


 Home is were the heart is

 Blev riktigt nöjd själv måste jag säga!


Stiliga ben


 Länge har jag gått o tänkt att jag vill göra en blackboard...nu har jag den på väggen!
Hade tänkt att jag skulle måla med magnetfärg under skoltavelfärgen, men det skippade jag tillsvidare. Magnetfärgen var sjukt dyr, 60 € för en liten burk på 0,5 liter!!
Det var väldigt enkelt att göra tavlan, jag använde en skumgummi roller, o färgen blev hur jämn som helst.


Gjorde nåt roligt åt barnen oxå.


O här var jag lat, för dom är gjorda av vita Ikea hängare.






Man kan ju använda dem till vad man vill :)


 En ny korg av ståltråd har det hunnit bli...dom hör nog till mina favoriter. Har funderat på att göra en fyrkantig variant oxå, få se om det blir nånting av det.





 Till sist...finns det nåt godare än nybakta, varma semlor?
Frallor kallar ni dem visst i Sverige :)
Jag borde nog baka oftare, det är ju både godare o hälsosammare än köpt bröd...billigare dessutom!


Mumsfilibabba

Ha det bäst!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar