fredag 17 maj 2013

Den perfekta färgen!

Det har inte blivit så mycket målas på sista tiden, det är svårt att hinna med det när man har två busfrön att ta hand om.
Därför har jag pysslat med såna små grejer som man kan lämna på hälft när som helst. När man målar så kan man ju inte pausa så där bara, utan man måste göra färdigt om man vill ha ett snyggt resultat.

Såna här hjärtan har jag funderat på att göra en tid, o nu då jag råkade hitta små träkulor passade jag på o testade. Jag måste vel erkänna att idén egentligen var mammas :)
Kulorna var helt naturliga, alltså inte målade, o jag ville ha dem vita såklart.
Det gick väldigt enkelt att måla dem när jag först hade trätt upp dem på ståltråd. Riktigt snyggt tycker jag oxå det blev då alla kulor inte blev helt perfekt färgade, utan på endel lyser träfärgen lite igenom.


Jag har gjort rosetter med olika band o färger, men min favorit är absolut den med jutesnöre!


Vill du köpa ett hjärta (eller flere), tag kontakt. Priset är 5€/st


En liten grej har jag faktist hunnit måla oxå.
Som jag skrev tidigare så har jag rivit tapeter i ett rum som skall bli lekrum åt barnen. Väggarna där kommer att bli vita, då kan man enkelt förändra rummet beroende på vilken färg man använder på möbler o textilier o så vidare. Eftersom vi har både en storasyster o en lillebror så blir det inte rosa eller ljusblått. Jag har hittat den perfekta färgen, o den är ljusgrön. Idén fick jag från en annan blogg, Julias Vita Drömmar, som för övrigt är min absoluta nummer ett bland bloggar.

Tror det kommer att bli riktigt fint bara det hinner bli färdigt.


Pallen är gammal o inropad på auktion tillsammans med det bord jag använder som skötbord. Ifjol missade jag den auktionen som ordnas varje sommar, jag var nämligen på BB med Aron då. Nu väntar jag redan på att slippa dit o göra fina fynd i år istället.


Skorna börjar nästan vara antika, dom är mina första skor, o jag firade nyligen min 28:e födelsedag.


Idag ser det ut att bli en underbar dag, så nu tänker jag gå ut o kommer inte in mer än nödvändigt förrän jag måste fixa igång det här gänget för grillkväll hos några fina vänner :)

Ha det skönt!

Linda

1 kommentar:

  1. Hej,
    skulle gärna få tips på den auktionen, som du nämner :-)

    Fin blogg du har! Du tillverkar så fina saker.

    SvaraRadera