måndag 14 april 2014

Jag längtar!

Snart är sommaren här...









Nu när våren på riktigt är här börjar man längta efter följande årstid, sommaren.
Jag räddade stegen som ni ser på bilderna från att bli ved i höstas. Den har legat på bastutaket hos svärföräldrarna i närmare 30 år, o nu blev den utbytt.
Dom skrattade som vanligt åt mej då jag bad om att få plocka hem den. Jag tycker den är riktigt snygg, gammal och grå som den är. Eller hur?
Den var så lång att jag kapat den i två lika långa längder, den andra har jag tänkt att ska få stå ute på altanen, sen är vi har en sådan vill säga...planen är att den ska byggas i sommar, yes!!

Nåja, jag börjar längta till sommaren berättade jag.
Därför gjorde jag ett litet sommararrangemang på stegen. Arons hatt och glajjor, ett somrigt peace-halsband, en scarf och en kudde att sitta på.
Ljudet av vågor som kluckar mot berget, båtar som kör förbi, Hawaiian Tropic solkräm (bästa doften), grillmat, nypotatis, myggor, lösglass, kvällstorg...Ååh vad jag längtar till sommaren, solen och värmen!
Ifjol gjorde vi stranddebut den 1 juni, alltså riktigt på riktigt, vi simmade i havet och frös inte ihjäl. Dit är det mindre än sex veckor. Fatta det, kan det faktist vara mindre än sex veckor till sommaren?!

Men visst är våren härlig den också.
Nu när allt börjar vakna till liv där ute. Före sommaren är här vill jag nog hinna njuta av våren...men längtar det gör jag iallafall!

Ha en fin kväll!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar