måndag 7 april 2014

Nytt försök i år!

Det grönskar i mitt fönster...







Ifjolvåras var jag riktigt taggad att börja odla lite smått i vårt lilla trädgårdsland. Det började så bra. Jag skaffade pallkragar, mylla o frön. Sådde, vattnade, rensade o pysslade om. Så en natt kom ett gäng hjortar och trampade igenom alltsammans, åt upp det mesta o lämnade en mindre vacker syn efter sej. Dit for den inspirationen, och resten av sommaren stod trädgårdslandet vildvuxet och oskött ! Här kan ni se en glimt av hur det såg ut ifjol, innan förödelsen...

I förra veckan när vi hade så härligt vårväder passade jag på och sådde några krukor basilika, socker ärter, röd solros och lavendel. Jag är alltså på G i år igen!
I år ska jag se till att det inte blir förstört av några fyrfotingar iallafall. Sen är jag inte sådär hemskt flitig med att rensa, så det kan hända att det inte blir till någonting denna gång heller, men jag försöker ändå. Just till det där problemet med ogräs tycker jag det är riktigt fiffigt att odla i pallkragar, dit kommer inte så mycket ogräs. Riktigt snyggt är det också, och det är ju jätteviktigt det...haha!

På listan av frön som ännu ska inhandlas ligger bland annat några olika sorters sallad, morötter, ärter och bönor. Bland blomfröna brukar jag bara välja några påsar som ser fina ut, men luktärt iallafall är ett måste.

Ha en skön kväll!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar