söndag 18 januari 2015

Back on track!









Vid det här laget har ni nog säkert börjat tro att jag övergett er.
Nej, det har jag absolut inte, promise!
Det har varit några hektiska veckor före och efter julen, men stressen har faktiskt lett någon vart, nämligen, imorgon så förändras mitt och barnens liv ganska så radikalt. Barnen börjar dagis, och jag skall börja studera.
Till mitt drömyrke.
Målare!
 En ganska stor förändring när man varit hemma-mamma i drygt fyra år. Men ärligt sagt så kall det bli skönt, och så spännande med nya utmaningar. Det känns som att vi alla är redo för detta.

Lite pyssel här hemma har jag trots allt hunnit med.
Ellinor har länge önskat sej en sänghimmel, det efter att hon sett sina kusiners prinsessdrömmar. Jag är ju inte så mycket för glitter och glam så jag har gått och funderat på hur jag kunde fixa en fin sänghimmel åt henne som faller en prinsessa i smaken men ändå är ganska diskret. Dessutom ville jag ju gärna ha något liknande åt Aron, det bor ju en liten prinsessa i honom också, hihi.
När jag väl kom på hur jag skulle göra, så var det inte all något invecklat. Jag snickrade ihop en liten hängare, typ en stång som står rakt ut från väggen. Av ett lakan sydde jag sedan en lång remsa som jag vek på mitten och sedan sydde en söm så att en liten tunnel bildades så att den kunde träs på stången.
Jag är jätte nöjd med hur det blev, och Ellinor och Aron älskar sina "kojor" som dom kallar dem. Kanske skall dom få lite piff av något slag, det frår ni se senare. Hur som helst så blev det så mycket mysigare i rummet då jag hängde upp himlarna, jag känner nästan att jag kunde ha en själv också, men kanske man är för gammal för det när man snart skall fylla 30!

Nu ska ni ha en skön söndagkväll!

♥ 

Linda

1 kommentar:

  1. Oj så fint det blev Linda! :) Borde nog anställa dej för att inreda mina barns rum oxå..(bara dom sku blir klara nångång ;) ) Du har alltid så många idéer på lager och det blir alltid helt super-mega fint! :) Aron och Ellinor har det nog så mysigt där i sina "kojor". Och GRATTIS till studieplatsen! Det är du sannerligen värd! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera