måndag 20 april 2015

En skön dag!









Vilken skön dag vi haft idag.
Jag har haft en ledig dag från skolan, och barnen har varit hemma från lekis. Vi började dagen med en promenad, eller jag promenerade, barnen dom cyklade. Hos min mormor tog vi paus. Hon stod och slet i potatis- och grönsakslandet, men jag tog spaden av henne och hon fick sätta sej i solen och se på när jag jobbade vidare. Som tack för hjälpen bjöd hon oss på mat, potatis och stekt strömming. Så sjukt gott...och kan ni tänka er att barnen åt det dom också! Det är nog inga kinkiga barn jag har. Fast sen så gör min mormor antagligen den bästa husmanskost som finns, det kan ju också ha med saken att göra.

När vi kom hem igen pysslade vi vidare på vår egen gård.
Mycket som skall göras nu igen, stolar och bord ska plockas fram, det skall krattas lite här, och sopas lite där.
Några blommor hann jag plantera om också. 
Det var så otroligt skönt att stå vid planteringsbordet idag med solen värmande i ryggen och fågelsång i öronen. Man känner hur energin bara strömmar in i en igen efter en lång och tråkig vinter.

Imorgon är det ledig dag, igen!
Då har det lovats picknick på stranden :)

Ha det gott, ni också!


Linda

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Man blir alltid så inspirerad att göra något hemma själv, när man läser dina inlägg. Skulle själv sååå behöva plantera om alla inneblommor, och plantera lite ute också...o kratta o piffa upp. Men undrar nog varje gång jag tänker på sånt, att när skall jag hinna ta mig tid till det? :) Gunghästen skall jag släpa över till dej någon dag. Här gör den ingen nytta som den e nu. Står o dammar i hjälpköket. ;)
    Ni skall ha en bra dag! :) Kram

    SvaraRadera