måndag 10 juni 2013

Lata dagar!

Vi fick ett så otroligt sött utemöblemang åt barnen. Passar perfekt åt Ellinor för tillfället, jättekul med ett eget bord tycker hon!


  Lite sommarblomster är ett måste på borden ute just nu. Här har varit varmt o torrt så länge nu, så snart har nog alla blommor torkat bort.


 Det blir nästan lite jobbigt för en sån som jag som absolut inte vill vara inne då det är sol o sommar. Jag får inget vettigt gjort. Det blir helst lata dagar på stranden!

Igår fick jag äntligen några hyllkonsoler grundmålade. Dom har bara väntat på det en dryg vecka.
Hyllorna ska till mitt kök, o jag tror det kommer att bli toppen bra.


 Varje år brukar jag o syrran få något fint till trappan av mamma. I år gav hon den här planteringen i det fina zinkämbaret
Så fint, tack mamma!


 Jag måste ju oxå visa vad jag för en gångs skull lyckats med. I våras fick jag skott från en Mårbacka pelargon. Jag har fått skott tidigare, men aldrig förut har jag lyckats få dem att blomma...kanske det beror på att jag i något skede glömt bort dem o de har stått i veckor utan vatten :)


 Nu står den iallafall där i köket denna mormorsblomma, som jag för 5-10 år sedan aldrig hade velat ha i mitt hem.


Den absolut vackraste blekrosa färg på pelargon om ni frågar mej!

Idag hoppas jag att jag får hyllkonsolerna färdigmålade, så att jag kan skruva upp hyllorna. Det är faktist mulet för tillfället, så kanske jag faktist får något gjort idag.

Ha det skönt!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar