onsdag 12 juni 2013

Rabarbersaft!

 Jag provade för första gången på att laga rabarbersaft igår, o det blev riktigt lyckat. Min egna rabarberplanta är så liten o ynklig, så jag "lånade" av min mormor som har en enormt stor rabarber.


Fint blir det då man gör egna etiketter till saftflaskorna.
Vill man göra dem extra festliga så gömmer man in korken med något fint papper eller tyg. Jag använde en servett som jag tog det översta, mönstrade, lagret o klippte två fyrkanter av. Dom la jag på varandra så att det såg ut som en stjärna med åtta uddar, placerade dem sedan på korken o band ett snöre runt.

Just den här flaskan gav jag åt mamma, hon får agera provkanin. Ännu har hon inte hört av sej o sagt om den var bra eller mindre bra, men jag tyckte iallafall själv att den blev riktigt god :)


 Nu är det just dags för trädgårdsonsdag på tv. Jag vet en som inte vill missa det!

Ha det fint!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar