torsdag 27 juni 2013

Man kan inte klaga!

Ja eller, man får inte klaga på värmen när vi för en gångs skull fått den hit till våra breddgrader, men för tillfället räcker det med att tänka på något man borde få gjort så har man svetten framme i pannan. Tur så bor vi nära sjön, annars skulle man nog få lov att bosätta sej i duschen.
 Jag berättade ju tidigare att vi håller på o gör om vår gård, så nu kan ni då tänka er hur otroligt skönt det har varit de senaste dagarna att ställa sej o kratta ut fyllning där som gräsmattan ska bli :)

Någonting betydligt mer kul är att ha ett eget smultronställe precis utanför fönstret. Igår plockade vi ca 2 dl underbart goda smultron. Det mesta åt Ellinor, men lite fick vi andra oxå smaka. Jag kan tänka mej att hon får lite konkurrens om bären i nästa år då Aron hunnit växa till sej lite mer.


Dukat för mellanmål


 Var tvungen att köpa varsin smultronmugg åt barnen då jag såg dem. De kommer att vara perfekta om nån vecka då blåbären mognat ordentligt, o man kan sticka till skogs o plocka några nävar att äta med en skvätt mjölk på.
Finns det något godare?


 I samma butik som jag köpte muggarna fyndade jag några fler grejer oxå. Den här tvålskålen var något som jag verkligen var i behov av då jag har en massa tvålbitar liggande i skåpen. Kanske dom kommer till användning nu då jag kan ha dem framme. Nu hoppas jag på att hitta en nagelborste i trä, det skull se snyggt ut med en sådan bredvid skålen. Dessutom vore den mycket välbehövlig nu i dessa trädgårdstider!


 En liten blå skål slank oxå ner i butikskorgen bara för att den var så söt.
Den har dock redan funnit sin funktion, för den var perfekt då man plockar upp lite nypotatis.


 Färsk nypotatis med dill, jag säger bara mums!


Ha det gott!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar