måndag 24 februari 2014

Gröna fingrar är svarta under naglarna!

 Grönt är skönt!







Idag bar jag upp mina Mårbacka pelargoner från källaren. Det ser faktiskt ut som att de har klarat den korta vintern riktigt bra. Jag hittade gröna blad på alla plantor.
Det får jag nästan kalla ett mirakel,
för det är första gången jag lyckats med att få pelargoner att övervintra. Jihuu!!
Så idag skämde jag bort de fina blommorna med ny mylla, blomgödsel o en massa kärlek. Hoppas på att de skall växa till sej snabbt o blomma hela sommaren!

Samtidigt som jag pysslade om blommorna märkte jag att nya krukor är något jag borde lägga till min 'must have'-lista. Även om jag tycker krukorna jag använde är fina var för sej, så vill jag ha likadana (eller åtminstone matchande) då de står bredvid varandra i ett fönster.
Kanske jag hittar dem i Stockholm?!
I onsdag åker vi  hela familjen på kryssning från Helsingfors till Stockholm, o det skall bli så himla skönt att slippa bort från vardagen en kort stund. Jag skall njuta till 100%, det lovar jag.
Nu skall jag sätta mej i soffan o njuta av en räksmörgås!

Mysig kväll till er!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar