söndag 2 mars 2014

Glädje!

 Allt som behövs för att få ett litet leende på läpparna.






Igår när jag gick förbi blombutiken o såg ett gäng söta pärlhyacinter kunde jag bara inte motstå dem. Det är nog min favorit bland vårblommorna. Dom är bara så himla söta med sina små blå klockor!
De var helt färska, blommorna ännu i knopp, så bara jag kommer ihåg att hålla dem svalt på natten kommer jag nog att ha glädje av dem en god stund framöver. Annars är dom tyvärr ganska kortlivade inomhus.

Igår hade vi en helt underbar solig dag här, det kändes mer som första april, inte första mars som det faktist var. Solen värmde på våra vinterbleka kinder, fåglarna kvittrade o ingen snö fanns i sikte. Fanns alltså. Nu finns det igen, för här har ju snöat halva natten o hela morgonen.
Fy usch! Det är liksom för sent nu vintern. Du kan ta ditt pick o pack o dra dit pepparn växer. Tack o hej, vi ses i december igen!

Jag tänker söndags slöa hela dagen lång.
Ha en fin dag mina bloggvänner!

Linda

1 kommentar:

  1. Ska vi släpa oss till pulkabacken idag? :) ELLER SÅ INTE! Våren var redan på väg, så låt den komma! Vi måste ses nån dag :) Ha en härlig sönda! Kram

    SvaraRadera