söndag 2 oktober 2011

Färdig!

 Äntligen har jag fått några av mina många påbörjade projekt färdiga!

Säljes!
Gammalt sideboard med marmorskiva o. fransk text,
La maison est où le coeur est, Hemmet är där hjärtat är.



Säljes!
Sideboard med fransk text, Bonheur, Lycka.



Jag såg en så fin korg av ståltråd i en svensk inredningstidning, o. fick förstås den där 'vill ha'-känslan :)
men eftersom jag inte har nån aning om var man får tag i en sån här i Finland, eller rättare sagt här i Ekenäs, så tänkte jag att jag provar om jag klarar av att göra en sån själv, jag har ju nog jobbat lite med ståltråd förut...

O visst gick det, men en hel del jobb blev det nog innan den var färdig.
Den blev helt perfekt att plocka äpplena i, fast årets skörd var ganska ynklig, tyvärr.

Allt som jag lagar visar jag åt mamma, hon får lixom betygsätta först,
så vet jag om det är värt att pyssla vidare :)
O hon tyckte nog den var fin, för hon la in beställning på en lökkorg.
Så när dom var på Rhodos förra veckan fixade jag en korg åt henne oxå,
o. den blev nog ännu finare än min stora, tycker jag!
 Nu blir det åtminstone två såna till, jag 'behöver' ju själv en, o. lillasyster la oxå in beställning :)

Gillade du vad du såg? Lämna gärna en kommentar :)

Linda

1 kommentar: