fredag 10 januari 2014

Det var då!

 Jag kollade igenom bilderna som jag delat med mej till er i fjol, en hel del hinner faktiskt passera på ett år. Mycket hade jag redan glömt, så nu tänkte jag göra en snabbspolning genom år 2013 med er.



Jag tog tag i ett projekt som hade väntat i flere år.
Skrapade, slipade o målade om ett gammalt bockbord som jag fyndat på loppis, o bordet flyttade in i vårt kök.


Fick en beställning av en som ville ha text målat på några lådor till en byrå, o det gjorde jag såklart gärna.


 På en skogspromenad hittade jag en ursnygg gammal zinkhink som jag planterade en pelargon i.


 En annan plantering på trappan, en fjärilslavendel, min absoluta favorit.


Världens bästa tidning, Lantliv, hade ett recept på citronpaj. Jag gjorde pajen till en tjejträff o det blev en succé.


För första gången gillade jag verkligen att påta i trädgårdslandet, o skördade en hel del, bland annat rädisor.


Hemgjord rabarbersaft. Bästa törstsläckaren på sommaren!


Sommarens första smultron.


Det blev en hel del lata stranddagar ifjol.
Kommer ni ännu ihåg den långa heta sommaren?


 På sensommaren åt vi blåbär med mjölk så mycket vi orkade.


 Ett riktigt loppisfynd, en bibel från år 1878


Mera loppisfynd. Två gamla badminton racketar till barnens rum.


 Jag öppnade ett instagramkonto @vittnottlantligt där du kan finna inredningsinspiration.
Välkommen att följa!


Några kökshyllor förnyades.


Jag målade en hel hög med möbler åt mamma o pappa, bland annat detta söta väggskåp.


På hösten var det trädgårdspyssel igen.


Vi hade ett härligt veckoslut i Sibbo hos min fina kusin Johanna med familj o Johanna tog med mej till  Oliverin kirppis/Olivian pieni putiikki i Kervo. Där köpte jag de söta små bokstäverna åt Ellinor o Aron.


På hösten plockades det fram ljus i alla knutar här hemma.


Annika o Siri var på besök o hämtade en ljuvlig hortensia som höll i flere veckor.


Jag gjorde ett enkelt knoppbräde till sovrummet för att slippa klädhögar på golvet.

 Åt barnen byggde jag ihop två små klädskåp till ett stort. Det var antagligen det bästa jag gjorde på hela fjolåret, det blev både snyggt o mycket praktiskt.


En gammal trälåda blev förvaring för överlopps soffkuddar.


Jag fick äntligen färdigt två gamla stolar till köket.


Även barnens rum blev färdigt till slut.


Barnens pysselhörna.


En killgrej!


Till julmarknaden tillverkades granrisbockar,



o även en massa annat.


Julen kom o gick.


O jag fick min efterlängtade ljusslinga från Irislights i julklapp, även om jag fick köpa den själv :)

Största delen av det nya året har vi ännu framför oss,
vi får hoppas det blir ett riktigt härligt ett!

Ha en fin fredag!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar