onsdag 8 januari 2014

Förändring!

 Det såg alltid lika stökigt ut i vitrinskåpet i köket. Egentligen var det ingen oordning där, men med mycket olika saker o i litet olika färger så blev det en ända röra. Igår fick jag för mej att prova hänga gardiner på insidan av glasdörrarna för att få det att se mera enhetligt ut
Gardinerna är sydda av ett ljusgrått lakan som jag hittade på rea, så det blev nästan gratis.
Min kära man gillade det inte så värst mycket, han tyckte det såg ut som om vi har hyresgäster där inne, men jag tycker jag fick till en positiv förändring. Iallafall tills jag fått skåpet målat innanför, o en massa saker bortplockat därifrån.


Hyllan ovanför vitrinen är oxå ny. Den har jag tänkt skruva upp länge, men som med så mycket annat har det inte blivit av. Nu är den  äntligen på plats, o genast blev det mera ordning på skåpet.


 Det här skåpet hör ihop med vår köksinredning, o består av sex stycken skåpstommar med glasdörrar som är staplade på varandra i två lager på en ca 30 cm hög sockel.


 I somras då jag målade köksinredningen, målade jag såklart oxå de här dörrarna, men stommen är ännu omålad o är ett av många väntande projekt.


 Igår då det ösregnade ute passade jag på att städa bort julen.
Vad skönt det var att få plocka fram allt det gamla vanliga igen.


Men något nytt hade jag oxå att plocka fram!


De söta ljuslyktorna med stjärnor på från Tine K Home, som jag köpte i blått före julen, måste jag oxå köpa med beige stjärnor. Dom är så himla fina, både med ljus i o utan.


 Dom fina rustika ljusstakarna har jag fått av mina kära kusiner, två av mina bästa vänner, Martina o Johanna.

Nu skall jag ta mina två filurer, som för tillfället river huset låter det som, under armen o gå ut i det härliga (not!!) vädret.

Ha det fint!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar