fredag 17 januari 2014

En glimt från köket!

Äntligen har vi lite vinter o snö här oxå. Underbart med lite ljus igen efter en evighetslång höst som förde med sej ungefär lika många solskensdagar som ryms på en hand.

Idag har det varit så kallt att vi bara varit ute en sväng med de små, men igår var vi ute i timmar. Vi har bara några centimeter snö på marken, så jag har fått dra runt barnen i pulkan på gräsmattan där löper det ändå ganska bra, o jag slipper iallafall stå o frysa.

Igår när vi var ute o gick i skogen passade jag på o plockade lite blåbärsris att ha på köksbordet.


Ett tips, som jag lånat av mamma, för att slippa vänta på att det slår ut i blom är att pynta det med pärlor. Det finns att köpa pärlor som är färdigt fästa på ståltråd o då blir det hur lätt som helst att piffa upp riset lite.


En söt liten bordsdekoration.


Eftersom det var så kallt idag att jag ändå måste vara inne, så passade jag på att torka damm på några kökshyllor.


Vitlök är precis lika fin att se på som den är god att äta.


Mina Dolce Gusto kapslar förvarar jag i en gammal Riihimäki glasskål, snyggt tycker jag men inte så praktiskt om du vill ha just den kapseln som ligger längst ner, ha ha.
I den gamla margarinlådan förvaras bröd.


Det absolut godaste mineralvattnet om ni frågar mej är San Pellegrino från Italien. Det säljs även på glasflaska o är då lite dyrare, men dom är så himla fina att jag bra kan betala lite extra för det när jag vi lyxa till det.

Nu är det snart fredagsmys i soffan framför tv:n som gäller.

Ha en skön kväll alla!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar