tisdag 28 januari 2014

Prinsar & Prinsessor!

Att inreda ett rum åt två barn, en kille o en tjej, det är inte det lättaste jag gjort. Vi har valt att ha ett gemensamt lekrum åt våra barn, o så småningom, när dom får flytta ut från vårt sovrum kommer dom oxå att få ett gemensamt sovrum. Lekrummet har jag ju visat tidigare, men nu sitter jag o funderar över hur deras sovrum kanske kan komma att se ut.
Väggarna ska vara ljusa o enfärgade, ett barnrum blir brokigt nog ändå. För tillfället tänker jag mej väggar i en riktigt ljusgrå nyans. Enklast skulle jag få det fixat med tapeter, men jag är otroligt sjuk på att testa måla med en färg som verkar vara riktigt inne just nu, Kalklitir. Det hinner dock ändra många gånger ännu :)
Jag gillar både ljusblått o ljusrött, o att kombinera dom med ljusgrått kunde nog fungera riktigt bra. Mintgrön är oxå en färg som säkert kommer att slinka in bland det ljusröda o ljusblåa, perfekt åt både tjejer o killar.

För tillfället fungerar det blivande sovrummet endast som förvaringsrum för barnens kläder. Klädskåpet kommer att bli kvar där, så det kommer nog inte att rymmas in så mycket mer än två sängar  till i det rummet. Men någon liten hylla för favorit sakerna ska dit säkert rymmas.

Här nedan är några bilder från det blivande sovrummet.










Ha en skön kväll!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar