torsdag 6 mars 2014

Varför loppis?

Precis vad jag letat efter!










I lördags rusade jag hastigt igenom två av stadens loppisar, o hem med mej kom ett litet väggskåp.
Det var lite sönder, smutsigt o omålat. Tio euros betalade jag för skåpet, o det tycker jag såhär i efterhand var ett riktigt kap. Nu har jag limmat det som var sönder, slipat, o målat det antikvitt. Slipat igen för att få till den gamla, slitna looken.
Igår åkte jag till en lokal byggnadsvårds affär, köpte beslagen, o betalade lika mycket för dem som för hela skåpet, men absolut värda varenda slant.
Sen åkte skåpet genast upp på väggen.
Det är precis detta som gör loppis springet värt varenda minut. Att man bland kommer över något som man letat efter, o riktigt billigt dessutom. Så gott som alltid är dessutom kvalitén på träet i en gammal möbel betydligt högre än på en nytillverkad. Därför köper jag till 99% möbler på loppis nuförtiden. Om man orkar vänta så får man samma sak mycket billigare o bättre.

Skön torsdag till er!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar