onsdag 9 oktober 2013

Pysslig!

Hösten innebär alltid pyssel för mej. Vet inte varför men jag får alltid sån himla lust att sitta o knåpa ihop sånt som jag haft idéer om, men som man inte har hunnit mer än just tänka på under sommaren.
Ibland blir det absolut inte som jag tänkt mej, o ibland blir det till o med bättre!


En stjärna av pinnar är denna hösts första alster som blivit precis så som jag tänkt mej!


Den fick ett band som även det är prytt med stjärnor, härlig färg, men det finns oxå i rött som blir perfekt till julen. Från Greengate.
Plåtasken kunde jag bara inte motstå då jag såg den, o den blir nog bra att förvara fina band i. Den är köpt i Tiimari.


Nu har en av mina favoritblommor fått flytta in inför vintern, Muehlenbeckia heter den visst, men jag har alltid hört talas om Plättar i luften som dessutom är ett mycket roligare namn.
Synd att den är så kräsen o gärna vill ha vatten litet hela tiden...jag brukar ha förmågan att glömma bort den ibland :)


 Ha det bra mina bloggvänner!

Linda

1 kommentar:

  1. Blir också pysselsugen när hösten kommer ... på sommaren vill man ju bara vara ute ... Fin stjärna och jättesöt burk!!

    SvaraRadera