tisdag 1 oktober 2013

Varför vänta...

...när man kan göra något med det samma?!

Det frågar jag mej nu!
Sen Aron föddes så har jag klämt in både hans o Ellinors kläder i en liten, liten byrå. Varje gång jag har tvättat kläder o det har varit dags att lägga in de rena kläderna i den super trånga byrån igen så har jag förbannat den, tryckt in kläderna dit o hastigt stängt dörren så att de inte ska ramla ut igen.

Men NU! Nu är det rena paradiset att lägga undan deras kläder.
Häromdagen släpade jag in ett skåp som jag fått köpa av min moster (som köpte det från en butik som stängde), men aldrig tog i användning.


 Det är egentligen två likadana skåp, o det ena har vi haft i bruk, men nu tog jag in ett till, skruvade ihop dem, bytte lister som inte var hela, lade in klädstänger, målade o så vidare.
 

 Även o det nu är perfekt ordning på hyllorna, så kanske det inte alltid är så.
Därför tyckte jag att det behövdes något som gömmer in dem. Enklast o billigast var det att sy ett draperi, men nångång i framtiden kanske jag skruvar ihop ett par dörrar, vi får se.


 Det syns ganska klart vilken sida av skåpet som är vems.
Här gillar vi "flick- o pojkfärger" :)


 Tvättsäcken ryms oxå med på ett hörn!


Ha det mysigt i höstmörkret!

Linda

4 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort det Linda :) Du borde göra karriär av det här! //MarieS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha Marie. Visst e det en dröm att kunna jobba med någonting sånt här i framtiden, får se om den går i uppfyllelse :)

      Radera
  2. Snyggt! Roligt att se att skåpet fick nytt liv hos er, kram fr Mostern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! O tack för att jag du sålde dom åt mej, dom blev riktigt bra till slut :) Kram!

      Radera